Kontakt
Przedszkole Miejskie nr 1 "Pod Topolą"

Wydarzenia

Witamy w dziale wydarzenia

Babciu, Dziadku coś Wam dam

W dniach 21- 24  stycznia w naszym przedszkolu odbyły się wspaniałe uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka. Przedszkolaki ze wszystkich grup wiekowych przygotowały programy artystyczne pełne piosenek, tańców i wierszy, poprzez które mogły wyrazić przybyłym gościom swoje uczucia za trud włożony w ich wychowanie. Wszystkie spotkania upłynęły nam w  bardzo miłej atmosferze a na twarzach naszych gości nie raz malowało się wzruszenie. Na koniec występów dzieci wręczyły dziadkom własnoręcznie wykonane upominki. Wszyscy obecni bawili się wspólnie przy muzyce, nie zabrakło też słodkiego poczęstunku i pamiątkowych zdjęć. To były prawdziwie emocjonujące chwile.

Wycieczka starszaków na Pocztę w szczytnym celu

W środę 15 stycznia  6-latki odwiedziły Urząd Pocztowy aby wysłać paczki z zebranymi monetami w akcji "Góra Grosza.” Przez całe dwa miesiące przedszkolaki ze wszystkich grup wiekowych przynosiły do skarbonek w swych grupach zbierane wspólnie z całymi rodzinami groszówki. Nasze przedszkole systematycznie uczestniczy w akcji „Góra grosza”, która  organizowana przez  Towarzystwo Nasz Dom, pomaga potrzebującym dzieciom. Jest to największa społeczna akcja, dzięki której możemy pokazywać naszym podopiecznym jaką siłę stanowić może niewielka pomoc wielu ludzi na rzecz dzieci w trudnej sytuacji życiowej. Dzięki zaangażowaniu naszych przedszkolaków i ich rodzin w tym roku udało nam się zebrać 480 zł. Jesteśmy dumni z postaw prospołecznych naszych podopiecznych. Podczas wycieczki na pocztę dzieci mogły obserwować pracę kasjerek, listonoszy, obserwowały też wyposażenie poczty: regały na kartki i czasopisma, półki na listy, skrzynki pocztowe, wagi, pieczątki, worki na listy. Poza tym kilka dni wcześniej do naszego przedszkola zawitał listonosz, który opowiedział nam o swej odpowiedzialnej pracy. Dziękujemy panu listonoszowi za wizytę oraz tacie Wiktora, który pomógł nam dostarczyć na pocztę ciężkie paczki monet. Jednocześnie zapraszamy do udziału w kolejnej akcji „Góra Grosza.”

Razem na święta

Święta Bożego Narodzenia to najbardziej rodzinne a zarazem najbardziej wyczekiwane dni w roku. Rozpoczyna je Wigilia, szczególnie uroczysty i  wzruszający wieczór, kultywowany w naszym kraju szczególnie. W związku ze świętami oraz w ramach akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej „Razem na święta” do której przystąpiliśmy, w naszym przedszkolu miały miejsca magiczne spotkania, które na dobre wprowadziły nas wszystkich w świąteczny nastrój. 19  grudnia odbyła się Wigilia- przeżyliśmy ten dzień wyjątkowo- wspólne ubieranie choinek, nakrywanie do świątecznego stołu, śpiewanie kolęd, dzielenie się opłatkiem, składanie życzeń a wreszcie uroczysty obiad złożony z tradycyjnych wigilijnych potraw. Wszystkie tradycje przeżyliśmy wspólnie, chcąc umacniać więzi międzyludzkie i poczucie wspólnoty. Dodatkowo nasze świąteczne spotkanie umilili nam zaprzyjaźnieni goście z Sekcji Sportu Poszerzonego przy Powiatowym Związku Sportowym Märkisch-Oderland e.V. Obecność na Wigilii była dla nich wielkim przeżyciem a nasze polskie dania i tradycje na długo zapadną w pamięci naszych zaprzyjaźnionych sąsiadów. Następnego dnia do przedszkola zawitali równie znakomici goście. Seniorzy z Uniwersytetu Trzeciego Wieku razem ze wszystkimi dziećmi śpiewali piękne kolędy. „Poranek z kolędą” upłynął nam w wyjątkowej atmosferze a nasi goście otrzymali od dzieci upominki i najlepsze życzenia Zdrowych i Wesołych Świąt. W ramach akcji „Razem na święta” w naszym przedszkolu zorganizowana została też zbiórka darów dla zwierząt ze schroniska w Ługach Górzyckich oraz osobiste przekazanie ich podczas wycieczki starszaków do schroniska. Grudzień jest wyjątkowym miesiącem w roku a dzięki ludziom dobrej woli, wzajemnej życzliwości  i  pomocy, wspólnemu kultywowaniu tradycji może stać się miesiącem prawdziwych cudów.

Naszym podopiecznym, ich rodzinom i wszystkim mieszkańcom miasta oraz wszystkim ludziom na całym świecie życzmy Zdrowych i Radosnych Świąt Bożego Narodzenia.

ŚWIATOWY DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI I POZDROWIEŃ

„Jest taka dobroć, co serce grzeje, przynosi radość i nowe nadzieje. Życzliwych ludzi, życzliwych przyjaciół, radosnych chwil w życiu życzymy”- z takimi życzeniami ulicami osiedla dnia 21 listopada wyruszyły nasze przedszkolaki by po raz kolejny uczcić Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Tego dnia ludzie na całym świecie okazują sobie wzajemną  uprzejmość by wzbudzić pozytywne emocje i wywołać uśmiech.  Oryginalna nazwa święta brzmi Hallo World Day a dzień ten obchodzony jest obecnie w ponad 180 krajach. Jego idea od wielu lat jest niezmienna – uzmysłowienie ludziom, iż wzajemna życzliwość, uprzejmość może zdziałać wiele. Nasze przedszkolaki wykonały samodzielnie kartki, które podczas spaceru wręczyły napotkanym mieszkańcom miasta. Ten dzień ponownie pokazał nam jak wielką moc mają małe czyny. Dzięki pomyślnym relacjom międzyludzkim kształtowanym już od najmłodszych lat możemy osiągnąć wiele- budować pokój, przeciwdziałać nienawiści i nietolerancji.

Przedszkolaki pomagają zwierzętom

20 listopada dzieci z grupy 6- latków  wybrały się do schroniska dla zwierząt w Ługach Górzyckich aby przekazać zbierane w październiku dary. Gdy dotarliśmy na miejsce wszystkie dzieci były bardzo zaciekawione gdyż większość z nich nigdy nie była w schronisku. Podczas spaceru na terenie schroniska oraz  rozmowy z jego pracownikami na twarzach naszych podopiecznych malował się smutek. Dzieci dowiedziały się w jaki sposób psy dostają się do schroniska oraz jak należy odpowiedzialnie opiekować się własnymi zwierzętami. To spotkanie było bardzo pouczające.  Wycieczka zorganizowana pod hasłem "Nasza paka dla psiaka", miała cel charytatywny. Jednocześnie jej celem było uwrażliwienie dzieci na los bezdomnych zwierząt oraz konieczność niesienia pomocy skrzywdzonym i bezbronnym zwierzętom.  Dziękujemy rodzicom wszystkich przedszkolaków za zaangażowanie w zbiórkę darów dla zwierzaków, dziękujemy również tacie Wiktora, który tego dnia w ramach współpracy wybrał się z nami na wycieczkę.    Serdecznie     dziękujemy sponsorowi firmie turystyczno- przewozowej M. Paszkiewicz za transport do schroniska.

Apelujemy do wszystkich POMAGAJCIE, bo naprawdę warto!

Niepodległa, niepokrona

Podniosły nastrój i atmosfera panowały w naszym przedszkolu podczas zorganizowanych obchodów 101 rocznicy  odzyskania przez Polskę niepodległości. Wstępem do tak uroczystej chwili było spotkanie z prawdziwym pasjonatem historii, pracownikiem Muzeum Twierdzy Kostrzyn, panem Jerzym Dregerem. Nasz ekspert przybliżył dzieciom jedną z najważniejszych dat w historii naszej Ojczyzny. Nasze przedszkolaki obejrzały prezentację na temat historycznego ubioru i wyposażenia dragonów z 10. Pułku Dragonów z 1. Dywizji Pancernej, którzy bohatersko walczyli o utrzymanie niepodległości w czasie II wojny światowej, poznały też „Marsz 1.Dywizji Pancernej.” Dzieci miały okazję przymierzyć elementy umundurowania a wyjątkowe dekoracje i pieśń patriotyczna pt. „Niepodległa, niepokorna” w wykonaniu 6- latków oddały podniosły charakter tego spotkania. W kolejnym dniu tj. 8 listopada całe przedszkole zebrało się na jednej sali by wspólnie wziąć udział w uroczystym apelu, podczas którego każda z grup wiekowych zaprezentowała patriotyczne utwory muzyczne, tańce i wiersze. Najmłodsza grupa wystąpiła w wierszu pt. „Barwy ojczyste”, 4- latki zaprezentowały pieśń „Mój dom” oraz taniec „Poleczka”, 5- latki recytowały wiersze „Katechizm polskiego dziecka” oraz „Polska”, zatańczyły też taniec ludowy pt. „Trojak”, najstarsza z grup rozpoczęła swój występ od pieśni patriotycznej "Niepodległa, niepokorna”, po czym dumnie zaprezentowała tańce „Krakowiak” i „Przepióreczka.” Zbliżając się do uwieńczenia spotkania- odśpiewania hymnu, dzieci wspólnie zaśpiewały piosenkę patriotyczną „Jesteśmy Polką i Polakiem.” O godz. 11.11 zgodnie z akcją  MEN „Szkoła do hymnu” odśpiewaliśmy wspólnie 4 zwrotki hymnu państwowego. Celem podjętych działań było kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich, uczenie dzieci szacunku do historii naszego kraju, symboli narodowych a także poznawanie historycznych wydarzeń naszej Ojczyzny. Ten dzień na długo zapadnie w naszej pamięci. Serdecznie dziękujemy panu Jerzemu Dregerowi za pouczające spotkanie.

Nasza paka dla psiaka

W naszym przedszkolu  trwa zbiórka darów dla zwierząt ze schroniska w Ługach Górzyckich. Nasze przedszkolaki w związku z panującą jesienią oraz  zbliżającą się zimą dostrzegły konieczność pomocy czworonogom. Troska i poszanowanie zwierząt jest jednym z celów wychowania przedszkolnego, dlatego też nauczyciele ze wszystkich grup wiekowych przeprowadzili pogadanki na temat pomocy zwierzętom w przetrwaniu zimy. Nasi podopieczni obejrzeli też prezentację o życiu zwierząt w schroniskach oraz dowiedzieli się kim jest wolontariusz. Potrzeba pomocy pojawiła się bardzo szybko- wspólnie wykonaliśmy plakat, zachęcający do uczestnictwa w naszej zbiórce. Do 8 listopada w naszym przedszkolu zbierane będą: koce, ręczniki, karma dla zwierząt, smakołyki, obroże, smycze, zabawki.  Zebrane dary przekażemy osobiście podczas wycieczki do schroniska. Spotkanie z jego pracownikami oraz mieszkańcami będzie najlepszą lekcją wrażliwości, rozwijania poczucia odpowiedzialności za bezbronne zwierzęta. Poprzez takie akcje charytatywne pragniemy kształtować w dzieciach odpowiednie, humanitarne podejście do zwierząt.

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

20 września tradycyjnie już w naszym przedszkolu hucznie obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Święto to zostało ustanowione, by podkreślić wagę edukacji przedszkolnej w rozwoju i edukacji dzieci i ma na celu  popularyowanie wychowania przedszkolnego. Jak co roku w dniu tym dominowała zabawa, muzyka i taniec. Wszystkie grupy wiekowe integrowały się ze sobą, z pewnością było to ciekawe doświadczenie dla najmłodszych przedszkolaków, które po raz pierwszy wzięły udział w ogólnoprzedszkolnej uroczystości. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

"Pokażmy swoją miłość" czyli eTwinning w naszym przedszkolu

W roku szkolnym 2019/2020 nasze przedszkole rozpoczyna przygodę z eTwinning. Edukacyjny program Unii Europejskiej, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach i przedszkolach europejskich, pozwoli naszym dzieciom na poznanie tradycji krajów partnerskich oraz zawiązywanie międzynarodowych przyjaźni. Wspólny projekt „Pokażmy swoją miłość”/ „Let’s show your love” stworzony z partnerami z Turcji, Serbii, Włoch i Chorwacji zakłada realizację szeregu działań, które mają na celu identyfikowanie dzieci z rodziną, najbliższym otoczeniem Polską, jak również z Europą. Wiek przedszkolny sprzyja podejmowaniu takich inicjatyw, gdyż dzieci są najbardziej otwarte na nowe doświadczenia, uwielbiają wyzwania, są gotowe poznawać nowych przyjaciół z różnych stron świata, a granice, inna kultura, język nie mają dla nich znaczenia. We wrześniu nasze przedszkolaki utrwaliły treści narodowościowe oraz poznały flagi i symbole narodowe krajów partnerskich. Chcąc pokazać innym naszą miłość do kraju 6- latki wysłały do Serbii paczkę z pluszowym misiem, który z biało- czerwoną kokardą, flagą Polski i kopertą ze zdjęciami i imionami przedszkolaków wyruszył w podróż po Europie. W ramach zaplanowanych działań w tym roku szkolnym nasze przedszkolaki będą celebrować i pokazywać innym miłość do tradycji, miasta, kraju, sportu, natury a przede wszystkim do drugiego człowieka. Dzięki możliwościom, które oferuje międzynarodowa współpraca eTwinning w dzieciach stworzy się więź międzyludzka, która w dorosłym życiu pomoże im akceptować odmienność kulturową i być tolerancyjnym i świadomym członkiem społeczeństwa wielokulturowego.

PIKNIK REKREACYJNY

17 czerwca w naszym przedszkolu z okazji kończącego się roku szkolnego odbył się kolejny już piknik rekreacyjny z udziałem zaprzyjaźnionych gości z Sekcji Sportu Poszerzonego z Seelow. Od samego rana w ogrodzie przedszkolnym rozbrzmiewała wesoła muzyka a tuż po śniadaniu wszystkie przedszkolaki wzięły udział w rozgrzewce tanecznej przygotowującej do zawodów sportowych. Sportowe zmagania dzieci były emocjonujące a ich trud i wysiłek został nagrodzony złotymi medalami. Wszyscy tego dnia byli zwycięzcami- wspaniała zabawa, dużo pozytywnych emocji, dodatkowe atrakcje - grill, wyspa owoców oraz dmuchane zamki sprawiły, że każdy był w świetnym humorze.  Coroczne zawody sportowe stały się tradycją w naszym przedszkolu. Poza niecodzienną zabawą mają na celu integrowanie dzieci ze wszystkich grup wiekowych oraz  zachęcanie ich do uprawiania sportu, przestrzegania zasad zdrowej rywalizacji  i spędzania czasu wolnego w sposób aktywny.